تمديد برند و علامت تجاري با هانا ثبت

تمديد برند و علامت تجاري با هانا ثبت

 

براساس ماده ۱۴ قانون ثبت علائم تجاري مدت اعتبار برند ثبت شده ۱۰ سال مي‌باشد و بعد از آن بايد اقدام به تمديد برند تجاري نمود. تمديد علامت تجاري  براي دورهاي بعد نيز بدون اشكال است.
مدت اعتبار از تاريخ تسليم اظهارنامه صورت مي‌گيرد و صاحب برند مي‌تواند هر ۱۰ سال به ده سال تقاضاي تمديد برند تجاري خود را نمايد.
حق استفاده انحصاري از علامت تجاري در حقوق ايران تنها متعلق به كسي است كه علامت تجاري را به ثبت رسانده. ثبت علامت تجاري اختياري مي‌باشد جز در مواردي كه قانون ثبت آن را ملزم كرده باشد.
صاحب برند مي‌تواند ثبت برند را تا شش ماه پس از انقضاء مدت اعتبار آن هر ده سال يكبار تجديد نمايد. و چنانچه مالك نسبت به تمديد برند تجاري خود اقدام نكند ديگر نسبت به آن علامت حقي نخواهد داشت و هر ذينفعي مي‌تواند آن علامت را به نام خود ثبت نمايد. همچنين اگر برند ثبت شده به مدت ۳ سال از تاريخ ثبت بي استفاده بماند هر شخص ذينفع مي‌تواند از دادگاه صالح درخواست به ابطال آن نمايد.

براي ثبت علامات و هرطبقه محصول ،اداره ثبت كشور طبق تعرفه مقرر حق الثبت دريافت مي‌كند، همچنين براي هر نمونه اظهارنامه و آگهي‌هايي كه بايد منتشر شود نيز مبالغي به عنوان هزينه از متقاضي ثبت اخذ مي‌كند.

براي مشاوره تلفني با كارشناسان ثبت شركت و برند هانا ثبت كليك نماييد

مراحل تمديد برند تجاري

  1.  در مرحله اول متقاضي بايد تقاضانامه‌اي به گونه نمونه پيوستي و اظهارنامه ثبت علامت تجارتي كامل شده مربوط به تجديد علامت به اضافه گواهي تجديد ثبت علامت خريداري شده از دايره فروش اوراق بهادار را به مسئول اداره مالكيت صنعتي ارائه دهد.
  2. مسئول اداره دستور ثبت تقاضا در دفتر انديكاتور را صادر و براي ضميمه پرونده مدارك ابرازي را به بايگاني ارسال و كارشناس را تعيين مي‌نمايد.
  3.  بعد از وصول مدارك كارشناس پيش‌نويس آگهي تجديد ثبت علامت تجارتي را تهيه كرده و تقاضا كننده براي رداخت حق الثبت به حسابداري رفته و وفق روش توضيح داده شده در صفحات قبل متقاضي بعد از پرداخت وجه به بانك ملي و ارائه فيش به حسابداري و مهر شدن اظهارنامه به اداره مراجعه مي‌كند.
  4. در اين مرحله بايد اظهارنامه را به اداره داد و مسئول اداره بعد از بررسي پيش‌نويس بايد آگهي را امضا كرده  و به ماشين نويسي ارجاع نمايد و پس از تحرير گواهي توسط مسئول امضاء و در دفاتر قانوني ثبت علامت تجارتي ثبت خواهد شد.
  5. گواهي تجديد علامت صادر و بعد از احراز هويت و گرفتن رسيد تحويل صاحب علامت يا وكيل قانوني او خواهد شد.

براي آگاهي از قيمت و ميزان هزينه تمديد برند تجاري با مشاورين ما در هانا ثبت با شماره ۰۲۱-۴۴۲۸۸۳۶۰ تماس حاصل فرماييد.

مدارك مورد نياز جهت تمديد برند تجاري

الف)اشخاص حقيقي

  1. كپي شناسنامه و كارت ملي مالك علامت
  2. نمونه علامت و تكميل فرم اطلاعات مورد نياز
  3. مهر و امضاء وكالتنامه

ب)اشخاص حقوقي

  1. كپي شناسنامه و كارت ملي صاحبان حق امضاء
  2. كپي روزنامه رسمي شركت و تمام تغييرات
  3. نمونه علامت و تكميل فرم اطلاعات
  4. مهر و امضاء وكالتنامه

براي مشاوره تلفني با كارشناسان ثبت شركت و برند هانا ثبت كليك نماييد

براي آگاهي از قيمت و ميزان هزينه تمديد برند تجاري با مشاورين ما در هانا ثبت با شماره ۰۲۱-۴۴۲۸۸۳۶۰ تماس حاصل فرماييد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.