دريافت گواهي ماليات بر ارزش افزوده با هانا ثبت
دريافت ماليات به عنوان يكي از شيوههايي است كه دولت ميتواند براي پوشش هزينههاي خود از آن بهرهمند شود. در واقع ميتوان بيان كرد كه يكي از راههاي قانوني تأمين هزينههاي دولت در طول دوره فعاليت خود، دريافت ماليات از افراد و سازمانها است. در بين انواع مالياتهايي كه دولت وضع ميكند ميتوان به ماليات بر ارزش افزوده اشاره كرد.
ماليات بر ارزش افزوده از انواع مالياتهاي دريافتي دولت است كه در بيش از 140 كشور جهان تحت نظارت دولت اجرا ميشود. به بيان ديگر ميتوان گفت كه اين نوع ماليات، ماليات بر مصرف بوده كه ميتواند تفاوت بين ارزش كالا و خدمات خريداري شده را تعيين كند. ما در اين مقاله قصد داريم تا در مورد ارزش افزوده، گواهي ارزش افزوده و همچنين شيوه تمديد گواهي ارزش افزوده مطالب مفيدي را براي شما عزيزان هميشه همراه قرار دهيم.
ارزش افزوده چيست
در تعريف ساده ميتوان بيان كرد كه ارزش افزوده به عنوان يك ثروت در نظر گرفته ميشود كه شركتهاي توليد كننده با ارائه محصولات مختلف يا انجام خدمات متنوع با كسر واسطهها دريافت ميكنند. ارزش افزوده داراي شيوههاي محاسباتي مخصوص به خود بوده كه پس از محاسبه دقيق از خريدار دريافت ميشود كه فروشنده موظف است مقدار دريافتي را در موعد مقرر براي دولت واريز كند.
ارزش افزوده به عنوان يك نوع ماليات بر مصرف شناخته ميشود كه ميتواند تفاوت بين كالاي عرضه شده و خريداري شده را در يك دوره مشخص تعيين كند. همان طور كه بيان شد ماليات بر ارزش افزوده توسط خريدار يا مصرف كننده پرداخت ميشود و فروشنده مبلغ به دست آمده را به حساب دولت واريز ميكند.
براي مشاوره تلفني با كارشناسان ثبت شركت و برند هانا ثبت كليك نماييد
گواهي ارزش افزوده چيست
يكي از مباحث مهم در نظام مالياتي ايران، گواهي ارزش افزوده است كه بايد به دقت به آن توجه شود. در واقع صاحبان كسب و كارها براي اين كه بتوانند مسير شغلي خود را به درستي راه اندازي كنند بايد به دنبال اخذ مجوز گواهي ارزش افزوده باشند. براي اجراي دقيق فعاليتهاي اقتصادي داشتن گواهي ارزش افزوده ضروري است كه مراحل ثبت نام و دريافت آن توسط سازمان اداره امور مالياتي قابل انجام است.
اشخاص حقيقي و يا حقوقي براي اين كه بتوانند فعاليت اقتصادي خود را به صورت قانوني انجام دهند بايد اين گواهي را داشته باشند. در غير اين صورت دريافت مبلغ ماليات بر ارزش افزوده توسط آنان غير قانوني تلقي شده و پيگرد قانوني دارد. براي دريافت ماليات بر ارزش افزوده در زمينه ارائه كالا و خدمات مختلف، داشتن اين گواهي الزامي است. طبق قانون تعيين شده هر شخص حقيقي يا حقوقي بايد هر دوره سه ماهه، خريد و فروشهاي خود را به صورت آنلاين يا آفلاين در سيستم مربوطه وارد نمايد تا تاييده سازمان اداره امور مالياتي را كسب كند.
تمديد گواهي ارزش افزوده به چه صورت است
اين گواهي داراي تاريخ انقضا بوده و پس از منقضي شدن آن بايد از طريق سامانه در نظر گرفته شده به صورت آنلاين مراحل تمديد آن طي شود. به صورت كلي ميتوان بيان كرد كه اعتبار گواهي ارزش افزوده به صورت 6 ماهه يا يك ساله است كه اين امر توسط اداره امور مالياتي تعيين ميشود. اين گواهي به عنوان يك مجوز از سوي سازمان اداره امور مالياتي براي دريافت عوارض و ماليات ارزش افزوده است.
براي مشاوره تلفني با كارشناسان ثبت شركت و برند هانا ثبت كليك نماييد
تمديد اين گواهي در صورتي قابل انجام است كه شخص حقيقي يا حقوقي فاقد بدهي مالياتي باشد. در اين صورت ميتواند با مراجعه به سايت سازمان اداره امور مالياتي و گذراندن مراحل مختلف، اعتبار گواهي خود را تمديد كند. صاحبان كسب و كارهاي مختلف بايد توجه داشته باشند كه اين گواهي به عنوان يكي از مدارك مهم در زمينه انجام فعاليتهاي مالي محسوب ميشود. برخي از دلايل موجود باعث عدم تمديد اين گواهي ميشود كه مي توان به موارد زير اشاره كرد:
- نداشتن اظهارنامه مالياتي
- وجود بدهي قبلي مالياتي
- عدم پرداخت بدهيهاي تعيين شده در موعد مقرر
- ارائه نكردن گزارش معاملات انجام شده در دوره سه ماهه
- وجود نقص در پرونده و مدارك ارائه شده ناقص
سخن پاياني
ارزش افزوده به عنوان يكي از مبالغ متغير در ارائه خدمات و توليد كالاها محسوب ميشود كه توسط خريدار پرداخت شده و از طريق فروشنده به دولت واريز ميشود. ارزش افزوده ميتواند به عنوان يك بخش مالي براي تأمين هزينههاي روزمره دولت باشد. گواهي ارزش افزوده داراي اهميت است و براي راه اندازي يك كسب و كار قانوني، ضروري به نظر ميرسد. در واقع ميتوان گفت كسب و كارهاي مختلف بايد براي اجراي فعاليتهاي اقتصادي اين گواهي را داشته باشند.
گواهي ارزش افزوده يك مدرك از سوي سازمان اداره امور مالياتي است كه داراي اعتبار است. در صورتي كه اعتبار گواهي در حال منقضي شدن است بهتر است به سامانه مربوطه مراجعه كرده و با تسويه حساب بدهيهاي قبلي اقدام به تمديد آن كنيد. توجه كنيد كه كليه اشخاص حقيقي و حقوقي كه از ارائه خدمات و فروش كالاها درآمد دارند بايد اين گواهي را داشته باشند.
براي مشورت و مشاوره رايگان از كارشناسان ثبتي هانا ثبت كمك بگيريد. كافيست در ساعات اداري با شماره ۴۴۲۸۸۳۶۰-۰۲۱ تماس بگيريد تا با كارشناسان ثبت هانا صحبت كنيد.
- چهارشنبه ۲۶ آذر ۹۹ | ۲۲:۴۴
- ۱۷ بازديد
- ۰ نظر