كارت بازرگاني با هانا ثبت

كارت بازرگاني و نحوه صدور و هزينه هاي مربوطه

 

كارت بازرگاني مجوزي است براي واردات و صادرات از طريق مبادي رسمي و قانوني كشوركه هر شخص واجد شرايط اعم از حقيقي يا حقوقي مي تواند يك كارت بازرگاني دريافت نمايد.

3 مزيت داشتن كارت بازرگاني

  • عضويت در اتاق بازرگاني
  • واردات و صادرات از مناطق آزاد تجاري
  • اجازه ثبت سفارش و ترخيص كالا توسط خود فرد

در نظر داشته باشيد كه استفاده از كارت بازرگاني ديگران خلاف قانون است و پيگرد قانوني دارد. چرا كه خيلي از افراد متخلف مي توانند از طريق كارت  شما، امور واردات و صادرات غير قانوني را انجام دهند و ماليات سنگين و عواقب آن بعهده صاحب كارت است.

چه افرادي مي توانند كارت بازرگاني را دريافت كنند؟

دو گروه مي توانند اين كارت را از اتاق بازرگاني اخذ نمايند: يكي اشخاص حقيقي كه به نام خود فرد صادر مي شود و ديگري اشخاص حقوقي است كه درواقع همان شركتها، موسسات و تعاوني ها مي باشند كه قبلاً بصورت قانوني به ثبت رسيده اند و مي توانند درخواست بدهند.

براي مشاوره تلفني با كارشناسان ثبت شركت و برند هانا ثبت كليك نماييد

تفاوت كارت بازرگاني حقيقي و حقوقي چيست ؟

از لحاظ كارآيي، كارت بازرگاني حقيقي و حقوقي هيچ تفاوتي باهم ندارند. با اين تفاوت كه در مبحث ماليات براي افراد حقيقي بصورت تصاعدي (ماليات بر درآمد) محاسبه مي شود. ماليات بر درآمد براي اشخاص حقيقي از 15 درصد شروع مي شود و تا 35 درصد افزايش پيدا مي كند. نرخ ماليات براي دارندگان حقوقي 25 درصد محاسبه مي گردد.

شرايط دريافت كارت بازرگاني براي اشخاص حقيقي

دريافت اين كارت منوط به اين است كه بازرگانان، موسسه يا شركت خود را در دفتر ثبت تجاري ثبت كرده باشند. صدور كارت براي شركت هاي خارجي به شرطي امكان پذير است كه كشور آنها نيز به بازرگانان ايراني اجازه فعاليت بازرگاني داده باشند. شرايط دريافت آن براي اشخاص حقيقي به صورت زير است:

شرايط جديد اخذ كارت بازرگاني در ايران چگونه است؟

  • سن بالاي 23 سال و مدرك حداقل ديپلم

متولدين سال هاي 1337 و قبل از آن با مدارك فوق ديپلم و كمتر از آن، با ارائه كپي مدرك تحصيلي نياز به كارت پايان خدمت ندارند.

متولدين سالهاي ۱۳۲۸ و قبل از آن با ارائه كپي مدرك دكترا نياز به كارت پايان خدمت ندارند.

  • 2 برگ اصل اظهارنامه ثبت نام در دفاتر بازرگاني ( با امضاي متقاضي )  كه به گواهي اداره ثبت شركت ها رسيده باشد
  • اصل و كپي گواهي پلمپ دفاتر از اداره ثبت شركت ها

براي دريافت اظهارنامه و گواهي پلمپ به اداره ثبت شركتها به آدرس تهران، بزرگراه مدرس، نبش ميرداماد، مراجعه كنيد.

  • اصل و كپي گواهي عدم سوءپيشينه كه زمان صدور آن 6 ماه بيشتر نگذشته باشد.( اين گواهي را از طريق دفاتر خدمات الكترونيك انتظامي ميتوانيد دريافت كنيد)
  • اصل و كپي مفاصا حساب مالياتي موضوع ماده 186 قانون ماليات هاي مستقيم مبني بر بلامانع بودن صدور كارت 
  • اصل كارت ملي مديرعامل جهت برابر با اصل نمودن و 2 سري كپي از پشت روي آن
  • سه قطعه عكس شش در چهار رنگي، سال جاري
  • اصل كارت پايان خدمت يا معافيت دائم براي آقايان جهت برابر با اصل شدن و دو سري كپي پشت و رو

شما مي توانيد با در دست داشتن مدارك مورد نياز ، به كارشناسان مجرب ثبت شركت هانا در زمينه دريافت كارت بازرگاني مراجعه كنيد و يا براي دريافت مشاوره رايگان ثبتي با شماره ۰۲۱-۴۴۲۸۸۳۶۰ تماس بگيريد .

شرايط دريافت كارت بازرگاني براي اشخاص حقيقي غير ايراني!

براي اشخاص حقيقي غير ايراني، داشتن تمامي شرايط بالا به غير از برگ پايان خدمت نظام وظيفه الزامي است. به علاوه داشتن پروانه كار و اقامت معتبر. و البته همانطور كه گفته شد، عمل متقابل كشور متبوع آنها در مورد ايرانيان مقيم آن كشور براي اخذ كارت الزامي است .

مدارك مورد نياز دريافت كارت بازرگاني براي اشخاص حقوقي

  • اصل و فتوكپي كارت ملي، اساسنامه شركت و كارت پايان خدمت
  • اصل مفاصاحساب مالياتي موضوع ماده ي 186 قانون ماليات هاي مستقيم مبني بر بلامانع بودن صدور كارت بازرگاني
  • اصل اظهارنامه ي ثبت نام در دفاتر بازرگاني و اصل گواهي پلمپ دفاتر از اداره ثبت شركت ها (با امضاي مدير عامل يا رئيس هيات مديره)
  • كپي و اصل اظهارنامه ي ثبت شركت هاي سهامي خاص يا عام
  • كپي و اصل روزنامه ي رسمي
  • اصل و فتوكپي سند مالكيت ششدانگ
  • اصل گواهي عدم سوءپيشينه كه از زمان صدور آن 6 ماه نگذشته باشد.

شركت هاي با مسئوليت محدود: ۲برگ كپي تقاضانامه ثبت شركتهاي داخلي كه توسط اداره ثبت شركت ها مهر شده باشد.

شركت هاي سهامي خاص و عام: ۲برگ كپي اظهارنامه ثبت شركت كه توسط اداره ثبت شركت ها مهر شده باشد.

براي دريافت كارت بازرگاني چه فرم هايي را بايد تكميل كنيم؟

  • دو صفحه فرم عضويت اتاق
  • 2 برگ فرم مشخصات بازرگاني
  • اصل و كپي مفاصا حساب مالياتي موضوع ماده ۱۸۶ قانون ماليات هاي مستقيم مبني بر بلامانع بودن صدور كارت
  • ۲ برگ روزنامه رسمي يا كپي آن

در روزنامه رسمي شركت، در مورد تاسيس و كليه تغييرات شركت تا اين تاريخ بايد نوشته باشد و همچنين موضوع فعاليت شركت بايد صادرات و واردات باشد

  • اصل كارت ملي مديرعامل جهت برابر با اصل نمودن و دو سري كپي پشت و رو

براي دريافت كارت بازرگاني چه نكاتي را بايد مدنظر داشت؟

توجه داشته باشيد كه صدور كارت منوط به اين است كه بازرگان محترم موسسه يا شركت خود را در دفتر ثبت تجاري ثبت كرده باشد. همچنين داراي دفاتر پلمپ شده ي تجاري بوده و عضويت اتاق بازرگاني محل خود را نيز قبول كرده باشد. در مورد شركت هاي تجارتي، كارت به نام مدير مسئول شركت صادر مي شود.

يكي ديگر از نكات مهم اين است كه افرادي كه تقاضاي صدور كارت دارند، بايد طبق فرم هاي چاپ شده از طرف اتاق بازرگاني، اطلاعات مرتبط با تجارت و فعاليت خود را به اتاق بازرگاني تحويل بدهند. همينطور مي بايست از طرف دو نفر از اعضاي اتاق بازرگاني معرفي شده يا مدارك دانشگاهي و مجوز توليد از يكي از وزارتخانه هاي توليدي داشته باشند.

براي مشاوره تلفني با كارشناسان ثبت شركت و برند هانا ثبت كليك نماييد

مزاياي كارت بازرگاني چيست كاربردي براي تجار دارد؟

بر اساس قوانين گمركي ايران، كارت بازرگاني مجوزي است كه دارنده حقيقي يا حقوقي آن، مي تواند به صورت قانوني اقدام به تجارت در عرصه واردات و صادرات كالا كند. شما مي توانيد براي صدور يا تمديد كارت  با در دست داشتن مداركي مورد نياز به كارشناسان ما مراجعه و اقدام كنيد. از مزاياي آن عبارت است از:

  • واردات از مناطق آزاد
  • صادرات كليه كالاهاي مجاز بازرگاني
  • صدور ويزاي تجاري
  • صدور گواهي مبدا
  • عضويت در اتاق بازرگاني
  • ارتباط با تجار خارجي
  • مبادله اطلاعات تجاري در سطح جهان
  • شركت در نمايشگاه هاي ملي و بين المللي داخلي و خارجي
  • مبادرت به امر صادرات و واردات كالا بصورت تجاري
  • مبادرت به حق العمل كاري در گمرك
  • ثبت سفارش و ترخيص كالا

دقت كنيد كه چنانچه بعد از صدور كارت مشخص شود كه دارنده كارت فاقد يك يا چند شرط از شرايط دريافت كارت بوده است، يا بعد از دريافت كارت اين شرايط را از دست داده است، وزارت بازرگاني مي تواند نسبت به ابطال كارت اقدام نموده و موضوع را به اطلاع اتاق بازرگاني و صنايع ايران يا اتاق تعاون حسب مورد برساند.

همچنين تمامي افراد اعم از حقيقي يا حقوقي در صورت انصراق از داشتن اين كارت ميتوانند با ارائه مدارك به اتاق هاي بازرگاني و تعاون اداره كل مقررات صادرات و واردات و يا سازمان هاي بازرگاني استان ها، تقاضاي ابطال كارت كنند.

براي مشاوره تلفني با كارشناسان ثبت شركت و برند هانا ثبت كليك نماييد

مدارك مورد نياز جهت اخذ كارت بازرگاني

  • اصل اظهارنامه ثبت نام در دفاتر بازرگاني كه به گواهي اداره ثبت شركت‌ها رسيده باشد.
  • اصل گواهي پلمپ دفاتر ، از اداره ثبت شركت‌ها.
  • اصل گواهي عدم سوء پيشينه.
  • فرم دال
  • اصل گواهي موضوع ماده ۱۸۱ق.م.م
  • اصل كارت ملي (در صورت داشتن هر گونه تغييرات در مشخصات سجلي اسكن و بارگذاري تصوير شناسنامه از تمامي صفحات الزامي ميباشد)
  • دو قطعه عكس
  • اصل مدرك تحصيلي معتبر (حداقل ديپلم متوسطه) مدارك خارج از كشور پس از ارزشيابي توسط اداره
    دانش آموختگان وزارت علوم مورد پذيرش مي باشد .
  • اصل كارت پايان خدمت يا معافيت دائم براي آقايان (متقاضياني كه سن آنان ۵۵ سال تمام باشد از ارائه پايان خدمت معاف مي‌باشند).
  • اصل گواهي بانك مبني بر تاييد حساب جاري وحسن اعتبار بانكي به نام متقاضي (فقط روي فرم الف قابل قبول است) با مهر امضاي رئيس شعبه. (ضمنا حسابهاي جاري شتاب مربوط به شهرستانها در صورتيكه روي فرم الف تاييد شده باشد قابل قبول است). ضمنا حداقل يكسال از زمان افتتاح حساب گذشته باشد.

ارائه يكي از مدارك ذيل:

الف-اصل سند مالكيت شش دانگ به نام متقاضي، به آدرس دفتر كار (آدرس اظهارنامه)
ب- اصل اجاره نامه محضري معتبر به نام متقاضي، براي محل كار و به آدرس دفتر كار (آدرس اظهارنامه)
ج- اصل اجاره نامه بنگاه املاك داراي كد رهگيري به نام متقاضي، براي محل كار و به آدرس دفتر كار (آدرس اظهارنامه)

براي مشاوره تلفني با كارشناسان ثبت شركت و برند هانا ثبت كليك نماييد

آيا تمديد كارت بازرگاني امكانپذير است؟

بنابر گفته معاون فني و خدمات بازرگاني دارندگان كارت در سه رده بندي طلايي، نقره اي و برنزي هر كدام به ترتيب بصورت 5 ساله، 4 ساله و 3 ساله قابليت تمديد كارت بازرگاني را دارند. واحدهاي صنعتي طبيعتاً تمديد كارت بازرگاني آنها بصورت 5 ساله خواهد بود. در صورتي كه دارندگان كارت رفتار سوء تجاري داشته باشند يا شروط داشتن كارت را از دست داده يا امتيازات كارت بازرگاني خود را به افراد ديگري واگذار كرده باشند وضعيت پرونده آنها توسط كارگروه نمايندگان اتاق بازرگاني، سازمان توسعه تجارت ايران و گمرك ايران مورد بررسي قرار مي گيرد . در نهايت كارت بازرگاني فرد حقيقي يا حقوقي به حالت تعليل درآمده يا در صورت لزوم باطل خواهد شد.

مدارك مورد نياز براي تمديد

جهت تشكيل پرونده تمديد اشخاص حقوقي بايد مداركي را به اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي تحويل داد:

  • تكميل فرم مربوطه از وب سايت به همراه مهر و امضاء متقاضي (درصورت تغيير مديرعامل اشخاص حقوقي، بايد گواهي امضاء در فرم مربوطه در دفترخانه اسناد رسمي به ثبت رسيده باشد)
  • ارائه اصل كارت بازرگاني جهت تمديد كارت بازرگاني نيز ضروري است.
  • ارسال گواهي موضوع ماده 186 ق.م،م مربوط به آخرين سال عملكرد مبني بر بلامانع بودن تمديد كارت بازرگاني در سال جاري از طرف سازمان امور مالياتي به صورت سيستمي.
  • اسكن اظهارنامه هاي ماليات بر ارزش افزوده و كليه برگهاي قطعي و تشخيص ماليات مربوط به سالهايي كه كارت بازرگاني تمديد اما به اتاق بازرگاني ارائه نگرديده است در سامانه پرتال
  • اسكن مفاصا حساب بيمه تامين اجتماعي به آدرس دفتر مركزي يا آدرس كارخانه
  • اسكن و بارگذاري عكس
  • روزنامه رسمي تاسيس و تغيييرات شركت تاكنون
  • در صورت تغيير مدير عامل بايد كارت ملي مدير عامل جديد و گواهي عدم سوء پيشينه كه از زمان صدور آن 6 ماه بيشتر نگذشته باشد و همينطور كارت پايان خدمت براي آقايان ارائه گردد.
  • اشخاص غير ايراني متقاضي كارت بازرگاني علاوه بر مدارك فوق بايد تاييديه صلاحيت مديران خارجي را از سفارتخانه و اسكن پروانه كار و اقامت و اصل مدارك را ارائه دهند.
  • ارائه مدرك توليدي معتبر از يكي از وزارتخانه هاي توليدي براي واحدهاي توليدي الزامي است.
  • ارائه مدارك مالكيت كه نشاهنده مكاني مشخص براي واحد توليدي يا تجاري باشد.

ارائه اصل سند مالكيت شش دانگ به نام شركت يا اصل اجاره نامه بنگاه املاك داراي كد رهگيري يا اصل اجاره نامه محضري معتبر به نام شركت، براي محل كار و به آدرس دفتر مركزي

  • در صورتي كه مدت اعتبار كارت بازرگاني از دو سال گذشته باشد، اصل كارت ملي مدير عامل، اصل گواهي عدم سوء پيشينه و مدرك تحصيلي معتبر و اصل گواهي بانك مبني بر تاييد حساب جاري و حسن اعتبار بانكي به نام متقاضي و نداشتن چك برگشتي با تاريخ افتتاح حساب بيش از يكسال نياز است.
  • براي مشاوره تلفني با كارشناسان ثبت شركت و برند هانا ثبت كليك نماييد

مدارك مورد نياز براي افراد حقيقي

در نظر داشته باشيد كه كارمندان شاغل در دستگاههاي دولتي نمي توانند كارت بازرگاني دريافت كنند همچنين كليه پرداختهاي تمديد كارت بازرگاني به صورت غير حضوري در سامانه http://potral.tccm.ir صورت مي پذيرد. مدارك دريافتي در اتاق بازرگاني برابر اصل مي گردد.

افراد حقيقي نيز بايد مدارك مورد نياز را جهت تمديد كارت بازرگاني ارائه دهند:

  • تكميل و اسكن فرم تمديد عضويت به همراه مهر و امضاء متقاضي
  • اسكن كارت ملي فرد حقيقي
  • اسكن و بارگذاري عكس
  • ارسال سيستمي گواهي موضوع ماده 186 ق.م،م مربوط به آخرين سال عملكرد مبني بر بلامانع بودن تمديد كارت در سال جاري به آدرس مندرج در كارت بازرگاني از طرف سازمان امور مالياتي
  • اسكن اظهارنامه ماليات بر ارزش افزوده، اصل و كپي كليه برگهاي قطعي و تشخيص ماليات
  • در صورت تغيير آدرس و سرمايه ارائه اظهارنامه ثبت نام در دفاتر بازرگاني جديد ضروري است.
  • اصل مدرك توليدي معتبر
  • ارائه مدارك مالكيت
  • در صورت اتمام تاريخ انقضاي كارت بازرگاني جهت تمديد كارت بازرگاني ارائه اصل گواهي عدم سوء پيشينه و اصل گواهي بانك، اصل مدرك تحصيلي معتبر بايستي ارائه گردد.

استعلام كارت بازرگاني با كد ملي

براي استعلام مي توانيد از پورتال خدمات الكترونيكي اتاق بازرگاني به نشاني https://chambertrust.ir/service-system/card_check.html استفاده نمائيد.

 

براي مشورت ميتوانيد از مشاوره رايگان كارشناسان ثبتي هانا ثبت كمك بگيريد. كافيست در ساعات اداري با شماره ۴۴۲۸۸۳۶۰-۰۲۱ تماس بگيريد تا با كارشناسان ثبت هانا صحبت كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.